lørdag den 2. marts 2013

50 gram slik!


Jeg var i Hobro i går og besøge min søster. Det var så hyggeligt. Vi har fået et rigtig godt forhold, efter vi er blevet voksne. Hun er kun 11 måneder yngre end jeg – men på trods af det, var vi totalt forskellige som børn og unge, så der havde vi ikke meget glæde af hinanden. De sidste år har vi haft et godt forhold. Vi kan snakke om rigtig mange ting. I starten var det mærkeligt at dele tanker og oplevelser fra barndommen. Vi har jo oplevet de samme svigt, men vi har aldrig før talt om det. Det gør vi nu, og det er rart. Det er rart, at der er et menneske, der kender til de samme oplevelser som jeg. Det er tankevækkende, at vi har udviklet os så forskelligt. Hun har haft mand og 4 børn i mange år efterhånden. Og jeg… ja, jeg har jo i hvert fald ingen børn.

Hun kunne se, jeg har tabt mig. Det gjorde mig faktisk ked af det og øgede min motivation til at øge. Dog ikke så meget, at jeg overholdte planen helt. Det er virkelig svært at komme i gang igen. Hvor pokker er det lige, jeg skal støve den der motivation op henne?

Var nede og blande slik i dag. Min kostplan siger 250 – 300 gram slik. Jeg tager altid 250 og spiser ikke det hele. I dag havde jeg planlagt at putte mere i posen. Skal jo for pokker tage på. Da jeg vejede posen, vejede den lige over 300 gram. Jeg fik vild angst og overvejede at tage noget fra… Min sunde fornuft sejrede dog – og jeg betalte posen uden at pille fra. Nu håber jeg så bare, jeg får det hele spist i aften. Det er i hvert fald planen…. Tør dog ikke sige noget til Viktor om det… så er det jo helt virkeligt – og jeg kan ikke trække det tilbage. For fanden – 50 gram slik!!!

Så… ja, jeg er stadigvæk fanget i den her ambivalente verden. Men jeg kæmper… lige nu måske mest i tankerne, men jeg håber at kunne overføre det til praktisk handlen. 

5 kommentarer:

  1. Hvor kan jeg bare følge den tankegang!
    Hvis du får den dårlige samvitighed bagefter, så tænk at du plejer at "snyde" ved at spise mindre end de 250 gram som du skal, så du kompencere egentlig bare ved at spise de 300, du spiser ikke for meget. Plus du havde tabt dig igen.
    Håber du får en super hyggelig aften og nyden den i fulde drag.
    Positive tanker fra mig (:

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for tanken. Du har jo fuldstændigt ret! Jeg havde en hyggelig aften :-) Min kæreste og jeg ser altid film og spiser slik lørdag aften. Spiste desværre ikke så meget slik alligevel... men jeg forsøgte :-)

      Slet
  2. Og det er tanken, der tæller, ikke? Ej, jeg kender virkelig, virkelig den tankegang. Hos mig sker de fleste ændringer også i tankerne, før de viser sig i handling. Det ændrer selvfølgelig ikke noget udadtil, men det ændrer alligevel noget indeni. Og så skal det nok munde ud i handling på et tidspunkt. Det tror jeg på. Jeg synes, du er sej :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, tænk hvis det bare var tanken, der talte :-) Jeg er et fjols til handling. Kan huske behandler i Risskov der sagde, at jeg lige manglede det sidste i tretrins planen for at affyre raketten. Jeg har tankerne - og planlægningen er også på plads.. men handlingen/affyringen den mangler desværre gang på gang.
      Jeg undrer mig altid, når folk siger, at det første skridt er at anerkende sit problem, så kommer handlingen. Så´n er mit liv så ikke.
      Hvordan oplever du det? Får du lavet handling ud af dine tanker?
      .. og tak :-) Du er også dej, sådan som du kæmper

      Slet
    2. Tak :-)
      Hmm.. Altså, umiddelbart ville jeg nok også sige, at der ikke kommer handling ud af mine tanker. Men når jeg så ser over en lang periode, så er der alligevel sket noget - som faktisk bare startede med en tanke. Jeg formår ikke som sådan at tage en beslutning og lave tankerne om til handling og føre planerne ud i livet, men lige så stille sker der alligevel noget. Uden jeg opdager det - før bagefter. Og sådan fungerer det bedst for mig. For skal jeg tage beslutninger om ændringer, så stritter hele mit system imod ;-) Men det er en noget mere langvarig process, end den, hvor folk "bare" kan tage en beslutning..

      Og for ikke at kommentere to indlæg og holde to samtaler igang, så vil jeg lige sige her, at jeg synes, det er rigtig fornuftigt, at du (måske) vil se, om der findes noget hjælp ude i verden :-)

      Slet