lørdag den 28. april 2012

Lørdag med søndagssteming


Lørdag og humøret er lige til en søndag. Altså ikke det allerbedste humør. Jeg har vasket tøj, hængt det ud og støvsuget med venstre hånd. Hvor der er vilje, er der vej J Det er nu gået okay. Dejligt er det, at armen nu gør så lidt ondt, at jeg er i stand til at lave hverdagsting. Så – have og godt vejr here I come.

I morgen skal Viktors søn konfirmeres. Vi skal med i kirken, men vi skal ikke med til festen. Sønnike ville gerne, men mutter er ikke så glad for os. Det er fint nok. Vi får lov at se ham i det fine tøj i kirken (fuck, jeg lyder gammel!!!) Han får alle hans telegrammer deroppe. I næste weekend regner jeg med, vi tager ham og en kammerat ud og fejre. Tror, det bliver Avengers i bio og ud og spise. Det bliver fint.

Nåmen – humøret. Altså ikke det bedste. Bliver så nemt irritabel på andre. Der er virkelig kort lunte. Viktor har overvejet at ringe på kommunen og bede dem lave et skilt, der oplyser alle i Randers om, de skal flytte sig for mig J - og ikke ryge i nærheden af mig eller gå med barnevogn… eller rollator J Ja, I kan nok høre, jeg er i perlehumør. Det irriterer mig så meget, fordi jeg får det så dårligt bagefter, når jeg har vrisset eller haft tanker om at skubbe til andre – eller spænde ben for dem. Fuck, jeg lyder jo helt empati løs; det er jeg altså ikke, men det er svært at rumme andre end mig selv i tiden. Men jeg holder ud og laver ude ting, selvom jeg nok helst gravede mig ned… eller gravede i min have.

Maden glider okay ned, men jeg tænker på det non stop og overvejer, hvad jeg skal undgå. Jeg sover til sent for at udskyde måltider. Jeg spiser somregel, som jeg skal, men jeg udskyder og udskyder. Det der med at udskyde behov har jo før været godt for mig. Det har hjulpet mig til at styre min impulsivitet; nu er det bare ikke så smart igen at gøre hele tiden. Men det er svært at slippe noget, jeg har haft så stor succes med. Jeg kæmper videre. Nyder når tingene lykkes. Når tingene glipper, accepterer jeg, at det er svært, og så hopper jeg op på krikken igen.

Glæder mig til sommer og sol J

Ingen kommentarer:

Send en kommentar